Trudno oszczędzać dla obcego

27 grudnia 2010, 13:38

Ludzie wybierają natychmiastową nagrodę czy konsumpcję zamiast długoterminowych celów finansowych, ponieważ mają problem z poczuciem łączności z własnym przyszłym ja (Journal of Consumer Research).



© Microsoft

Microsoft będzie informował innych o błędach

20 kwietnia 2011, 16:59

Microsoft postanowił bardziej zaangażować się w zwiększanie bezpieczeństwa rynku IT. Pracownikom koncernu polecono, by zgłaszali błędy znalezione w oprogramowaniu firm trzecich. Informacje takie mają trafiać do zespołu Microsoft Vulnerability Research, a stamtąd będą przekazywane producentom wadliwego oprogramowania.


Powiedz prawdę, bo użyję magnesu

8 września 2011, 08:42

Jak skłonić kogoś, by powiedział prawdę? Jeśli perswazja nie pomoże, nie trzeba załamywać rąk, bo znając kogoś o odpowiedniej specjalności, można wytoczyć ostateczną broń przeciwko kłamstwu – aparat do przezczaszkowej stymulacji magnetycznej. Estońscy naukowcy Inga Karton i Talis Bachmann z Tartu Ülikool zauważyli, że indukowanie przez zmienne pole magnetyczne przepływu prądu w neuronach lewej grzbietowo-bocznej kory przedczołowej utrudnia kłamstwo.


Bit w 12 atomach

13 stycznia 2012, 11:27

Specjaliści z laboratoriów IBM Research w Almaden udowodnili, że na nośnikach magnetycznych jeden bit informacji można zapisać już za pomocą 12 atomów. Obecnie do zapisania pojedynczego bitu np. na dysku twardym wykorzystuje się około miliona atomów


Precz, przeklęta plamo, czyli jak niedoświadczeni gracze eliminują poczucie winy

13 lipca 2012, 11:26

Po brutalnej grze wideo niedoświadczeni zawodnicy przejawiają efekt lady Makbet. Doświadczają silniejszego dystresu moralnego i poproszeni o wybór czegoś dla siebie, częściej decydują się na artykuły higieniczne, np. żele pod prysznic, pasty do zębów czy dezodoranty.


IllumiRoom - gratka dla gracza

11 stycznia 2013, 10:00

Inżynierowie z Microsoft Research udostępnili materiał wideo prezentujący technologię IllumiRoom. Przeznaczona jest ona dla użytkowników konsoli Xbox i pozwala graczowi na "zanurzenie się" w świecie wideo


Luksusowe odstraszanie rywalek

31 lipca 2013, 11:53

Kobiety posługują się markowymi produktami, by odstraszyć rywalki. Za pomocą torebki Louisa Vuittona czy okularów przeciwsłonecznych Prady podświadomie komunikują innym paniom, że mężczyzna, z którym tworzą romantyczny związek, należy do nich i tylko do nich.


Zapraszamy do szukania jaj (bez związku z Wielkanocą)

19 marca 2014, 11:36

W ramach Projektu Lelek (Project Nightjar) 4 brytyjskie instytucje naukowe pracują nad zagadnieniami dotyczącymi kamuflażu ptaków gniazdujących na ziemi, jego wpływu na przeżywalność i mechanizmów widzenia u różnych typów drapieżników. Bazując na tym, że ludzie postrzegają świat podobnie jak werwety, akademicy poprosili Dave'a Griffithsa z firmy FoAM Kernow o zaprojektowanie 2 gier online'owych.


Zaproponowano pierwszy neurofizjologiczny model wyczuwania przez ludzi wilgoci

3 października 2014, 10:50

Zgodnie z proponowaną teorią, uczymy się postrzegać wilgoć przy kontakcie skóry z mokrą powierzchnią i poceniu dzięki wielozmysłowej integracji sygnałów termicznych i dotykowych. Dotąd nie potrafiono jednak określić wkładu wskazówek dotykowych i termicznych oraz sposobu ich integrowania przez układ nerwowy. Ostatnio naukowcy zaproponowali hipotezę, że głównym procesem leżącym u podstawy wrażliwości na wilgoć jest centralna integracja zimna i mechanowrażliwości, wspomagana przez aferentne włókna A.


Zatwierdzono pierwszy lek na chorobę popromienną

25 maja 2015, 11:45

FDA zatwierdziła pierwszy w historii lek dla osób cierpiących na chorobę popromienną. Zatwierdzenie Neupogenu to wynik pracy profesorów Thomasa J. MacVittie i Ann M. Farese z Wydziału Medycyny University of Maryland


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy